Tuesday, September 13, 2011

UPSR Datang Lagi!!!

Hari ini UPSR datang lagi. Peperiksaan untuk anak-anak yang berada di darjah enam. Hari ini segala ilmu yang dipelajari selama enam tahun akan dicurahkan ke atas kertas habis-habisan...

Hari ini anak sulung saya, Ahmad Aqil dan anak sulung abang saya, Fathiah Husna bersama-sama ribuan pelajar darjah enam menduduki UPSR, mudah-mudahan diberi kelapangan dan dipermudahkan olehNya...

Pagi tadi, saya dan suami menghantar Aqil ke sekolah dengan doa dan harapan. Kami sempat bersama-sama mendengar taklimat akhir dari guru. Saya yang terkenal dengan pelakon airmata sedaya upaya menahan airmata dari menitis tetapi gagal juga akhirnya apabila melihat guru-guru lelaki mahupun perempuan kembang kempis hidung dan merah2 mata mengiringi anak-anak murid ke dewan pepereksaan. Ya, guru mana yang tidak sayangkan anak muridnya. Satu pemandangan dan pengalaman baru untuk saya.

TERIMA KASIH BYK2 wahai guru-guru yang selama ini bertungkus lumus mengajar anak-anak saya.

GOOD LUCK! untuk anakanda Aqil, Fathiah dan Izzah. Semoga kejayaan menjadi milik kalian.

p/s: kekoknya kembali menulis di sini...

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)