Monday, March 24, 2008

Apa Yang Saya Ada?

Dah lama tak update blog. Tak tahu nak cerita apa sebenarnya. Emm.. saya tidak seperti Lynn Dayana yang pandai bermain kata-kata, jadi banyaklah kata-kata indah yang menghiasi blognya. Saya juga tidak seperti Rose Harissa, yang seni tangannya, apa sahaja yang terlukis diminda, boleh aje dikeluarkan dan ditempekkan di blog juga saya bukan seperti Lily Haslina yang banyak pengalaman hidup yang boleh dikongsikan bersama. Emm saya juga bukan seperti Kak Norzailina yang banyak resepi yang boleh di kongsikan bersama. Emm saya juga bukan seperti Laila Kamilia yang suka jalan-jalan tangkap gambar dan boleh juga dijadikan bahan bercerita.

Saya cuma insan biasa yang cuma ada suami, empat orang anak, ada empat abang dan tiga kakak. Anak-anak buah yang ramai yang sentiasa membuatkan hati saya rindu dengan keletah mereka. Bilalah dapat bersua agaknya.

Hendak bercerita tentang anak-anak, sudah tentu ada yang jelak membacanya. Jadi apa yang saya ada ye? Saya tidak punya keistimewaan2 itu untuk dipamerkan disini tetapi saya ada sahabat yang sangat istimewa, yang sangat perihatin terhadap saya. Bersyukurlah dengan apa yang saya ada, dan sekarang saya sudah ada bahan untuk bercerita di sini.:P

Mazlina a.k.a Puteri Erma Rashina Rashid, org kebanyakan, dari kalangan marhain yang berangan nak jadi puteri raja. Inilah sahabat saya dari tingkatan 1 hinggalah sekarang. Saya pernah lari menyepikan diri dari semua kawan-kawan, tetapi puteri raja ini masih sudi mencari saya, itu yang membuatkan saya terlalu menghargai dia. Puteri raja ini juga saya jadikan tempat untuk melempiaskan rasa hati saya,puteri raja ini juga pernah membukakan pintu rumahnya jam 3am gara-gara diketuk saya.

Myra, seringkas namanya, begitulah juga orangnya. Dia saya kenali baru beberapa tahun tapi dia saya anggap sahabat kerana sanggup bersusah kerana saya. Dia terlalu memahami segala isi hati saya, mungkin dia juga diari hidup saya. Di telinganya, telah saya sumbat pelbagai cerita mengenai saya, impian n harapan saya, remuk redam hati saya,semuanya.

Kak Jit. Teman bergebang di kedai mamak. Kalau ada yang menelefon dan saya katakan saya sedang berdating, dengan si dia inilah saya berpacaran sambil makan tosei kuah sardin. Emm yummy!

Sahabat-sahabat yang saya kenali ketika Pesta Buku 2007. Emm sudah hampir sthn perkenalan itu. Lynn Dayana, orangnya yang sentiasa membuatkan saya ketawa. Dia tidak pernah hilang dalam hidup saya melebihi dari seminggu, mesti ada call atau sms yang akan saya terima dari dia, dia membuatkan saya rasa begitu dihargai.

Rose Harissa. Sebut Hello saja, terus dengar dia ketawa sampai kadang2 saya terfikir dia tidak pernah berduka ke? Penyu menangis tak siapa yang tahu ye, Rose.

Lily Haslina Nasir. Nama besar yang sangat saya minati ketika zaman remaja saya. Emm sekarang pun remaja lagi kan? Saya sangat meminati LHN ketika zaman saya berlanggan dengan Dewan Siswa hingga kadang2 saya kecewa bila cerpennya tidak tersiar bulan itu. Pertama kali berjumpa dengannya saya rasa nak menjerit tetapi terpaksalah ditahan sebab pengalaman pernah mengecewakan. Sehingga hari ini saya masih mengagumi dia dan saya amat berbesar hati menerima tunjuk ajar sifu ini.

Laila Kamilia. Anggun, manis tapi awas bila dia membuka mulutnya. Dia sentiasa bersederhana di dalam hidupnya, menerima sesuatu dengan hati terbuka.

Aida Adriani. Si kecil molek ini sangat merendah diri orangnya. Dia tidak pernah berubah dari saat pertama kali saya mengenali dia. Kakak kecik ini juga tidak pernah membiarkan saya hilang dalam hidupnya lama-lama dan yang paling saya takut bila dia bermimpikan saya. Tolong! saya tak nak hadir dalam mimpi kak Aida lagi ye!

Kak Eka Fahara. Di Penang, di Singapore atau di Bangi, kakak ini tidak pernah melupakan saya, walaupun jauh beribu batu tetapi dekat sentiasa, membuatkan saya rasa disayangi selalu.

Kak Norzailina & Dhiya Zafira, kalian tetap istimewa di hati saya.

Terima kasih sahabat-sahabat kerana perihatin terhadap saya. Hanya ALLAH sahaja yang mampu membalasnya.

Ini N3 saya terakhir. huhuhu sedihnya bunyi....Saya akan menyepi seketika sehingga 'perjuangan' saya selesai.

Sehingga ketemu lagi, buat semua sahabat, teman dan pengunjung blog ini, jaga diri baik-baik dan semoga kalian dilimpahi rahmat dan dilindungi ALLAH selalu.

3 comments:

Lynn Dayana said...

Selamat berjuang! Aku doakan kau berjaya. Buat pengetahuan engkau... aku sekarang dah 243 page! Aku akan terus mengejar....

Puteri said...

Cik Lily (geli aku...),
Bersyukur la dgn apa yg kita ada. Jangan la suka compare diri kita dgn org lain kalau minda mung dok sekuat aku :-)

LK said...

selamat maju jaya...moga bertemu penamatnya...buat pengetahuan aku sudah.... satu page pun belum........