Wednesday, July 30, 2008

LSB vs LSJ

Dialog pertelingkahan dua identiti seorang manusia.

LSJ : Eii aku rasa nak sepak2 je tongkat dia tu, biar jatuh tersungkur menyembah bumi, padan muka!Lepas tu tongkat dia tu, aku nak campakkan kat dlm longlang kat depan tu.

LSB : Hish, jangan! tak baik buat orang macam tu.

LSJ : Dia buat orang boleh?

LSB : Biar orang buat kita, jangan kita buat orang. Sabar....

LSJ : Sabar, sabar. Sampai bila?

LSB : Sampai bila-bila!

LSJ : Dah tu, nak biar je dia buat sesuka hati dia?

LSB : Biar jelah. ALLAH kan ada, serah ajelah kat Dia.Satu hari nanti, dia akan dapat jugak balasannya.

LSJ : Dahlah *****. Tak sedar diri.

LSB : Hish,mulut! cakap tu berlapik sikit. Ingat sikit yang kat 'dalam' tu. Jangan hina orang, samalah macam hina ciptaan tuhan.

LSJ : Bukan nak hina tapi kena sentiasa sedar dan beringatlah. Patutnya dia kena lebih bersyukur, dalam keadaan dia macam tu, dia ada duit,kaya raya berbanding dengan orang lain yg dlm golongan dia. Ini tidak, makin bongkak dan bermegah-megah pulak.

LSB : Dahlah tu. Jangan dilayan sangat perasaan marah tu. Bertepuk tangan syaitan bersorak sebab berjaya hasut kau. Istigfar banyak2, selawat banyak2.Doa banyak2.Biarlah dia dengan dunia dia,jangan kau nak samakan diri kau jadi macam dia pulak.Bila kau dah memaki hamun macam ni, kau pun dah sama standard dengan dia dah.

LSJ : Sedap mulut je kau mengata aku. Tolllong sikit ye, mana boleh sama standard dgn dia. Aku UP sikit dari dia, opss bukan sikit, banyak! huahahaha

**Dialog pertama LSJ diatas adalah impian semua orang disini malah ada lagi impian dan cita-cita yang lebih dasyat dari itu. Emm jahatnya semua orang kat sini erk? :)

"YA ALLAH, MURAHKANLAH REZEKIKU DAN ANAK-ANAKKU. TUNJUKKANLAH AKU JALAN SEMOGA AKU DAPAT KELUAR DARI SINI. AMIN!"

No comments: