Thursday, February 14, 2008

Pilihanraya Is Coming!

Akhirnya blog saya dah cantik. Hehehe cantik ke? Mestilah kan! Hasil dari air tangan sendiri. Lepas ni dah malas dah nak godek2 lagi. Tak jadi kerja dibuatnya.


Semalam 13.2.08 kabinet telah dibubarkan. Hari ini telah diumumkan 8.3.08 adalah hari mengundi. Masa inilah rakyat Malaysia diberi peluang untuk memilih pemimpin kesukaan mereka. Samaada mengundi secara ikhlas atau terpaksa atau pun mungkin juga kerana dibayar, yang nyata satu undi itu memberi impak yang besar.


Ini kali kedua saya mengundi. Kali pertama di Kajang. Adik beradik dan kawan-kawan saya masih lagi mengundi di KT. Kenapa saya menukar kawasan mengundi? sebab masa tu kalau tak silap saya, saya mengandung jadi kalau nak balik ke KT agak susah, jadi saya mengundi saja di kawasan tempat saya tinggal.


Apa pula janji calon pemimpin kali ini? Tak kisah lah apa pun janji mereka, yang penting apa yang mereka janjikan itu mestilah di tunaikan. Jangan hanya tahu membuat janji dan ingatlah setiap janji itu wajib ditunaikan. Menjawab dengan sesama manusia ini senang, tapi menjawab di akhirat esok tak de Jalaludin Hasan datang bagi talian hayat de...

Masih ada lagikah pemimpin yang betul-betul berjuang untuk rakyat?


Buatlah pilihan yang bijak.


p/s: Saya teringin tengok orang besar-besar ni berkereta tanpa ada polis trafik yg mengekori. Sesekali rasalah jem seperti rakyat jelata rasa ni. Barulah tahu betapa peritnya kami.

No comments: