Tuesday, October 14, 2008

Selamat Hari Raya

Selamar hari raya! Maaf zahir batin! hehehe dah hari ke 14 syawal baru nak ucap selamat hari raya. Ada ke patut kan? Hujung-hujung bulan puasa tu, saya sibuk sangat hinggakan nak tulis n3 pun tak sempat. Bila dah masuk kerja, rasa malas pula nak menaip. Hahaha tak tau nak cerita apa sebenarnya.

Saya beraya di kampung. Lepas asar raya pertama, dah bertolak balik ke KL. Huhuhu tak puasnya raya kat kampung. Rasa sekejap sangat walaupun sebenarnya dah ada di kampung sejak hari Ahad. Hehehe orang bagi betis nak paha pulak kan?

Hari Selasa, saya, suami dan Aqil ke pasar chabang tiga. Beli barang2 untuk kakak saya masak nasi dagang. Saya dan suami kononnya nak masak ketupat nasi. Dia aje yang pandai menganyam, saya janji dengan dia, biar saya yang rebuskan.Maka, kami pun berkobar2lah mencari daun kelapa. Yang ada dipasar hanya daun yang bersaiz kecil sahaja. Jenuh kami cari, rata-rata semua sama. Nak tak nak, saya pun belilah jugak. Balik aje ke rumah, suami saya pun berkobar-kobarlah menganyam. Dapatlah saiz ketupat yang sangat comel.Hahaha dah tujuh biji dapat, barulah kakak saya perasan, "Wei, ni bukan untuk ketupat nasi...ni daun palaslah! untuk ketupat palas!" Hahahaha patutlah lain macam je rupanya. Maka ketupat plastik sahajalah yang menjadi santapan kami di pagi raya.

Farewell Laila Kamilia.

7.10.08 farewell dinner untuk Laila yang telah pun berlepas ke German menemani suaminya sambung belajar. Ceritanya sudah banyak di blog-blog rakan novelis yang lain, jadi saya tempek gambar ajelah ye. Gambar ini pun diambil dari blog kak Eka.:P




1 comment: