Monday, July 7, 2008

Sibuk Semedang

First and foremost, saya mintak maaf banyak2 sebab rumah ni dah teruk sangat bersawang. Terlalu sibuk untuk menaip entry baru (kononnya!

Akhir cuti sekolah hari tu, saya ambik cuti tiga hari, kononnya nak balik kampung tapi memandangkan masa tu SUKMA tengah berlangsung dan khabarnya TRG jem teruk maka kami batalkan niat tu, sudahnya masa cuti tu dihabiskan dirumah dan bawak anak2 jalan sekitar sini2 aje.

Lepas tu sibuk dengan anak2 yang bergilir2 kena chicken pox. Balik ofis, kerja menimbun. Kadang2 rasa give up je nak kerja. Penat. Rasa duduk rumah lagi bagus, masak untuk anak2, tengok homework diaorang coz kadang2 rasa macam anak2 terabai je. Masa yang seciput pun guna untuk belek2 manuskrip sampai editor saya tanya, "akak buat apa dgn mnskp ni, dah jadi rupa belacan!" Tapi betul....masa ni saya rasa betul2
nak berhenti kerja. Tak terbuat semua benda dengan kudrat yang ada!

Alhamdulillah, maid saya sudah sampai dua tiga hari lepas. Lega sikit hati ni. Harap-harap eloklah orangnya.

Hari ni dapat tugasan baru, kena handle minah salleh yang datang ajar training kat ofis ni. Nak kena jaga refreshment etc. Yang tak laratnya bila bos kata, "make sure she feel like home!" Uwa! Kalau dah statement tu yang keluar dari mulut bos makanya semuanya kena tip top. Macam iklan singapore airlines tu.

Dalam kepala sekarang cuma ada, nak berenti kerja! nak berenti kerja!

1 comment:

cikgooden said...

kesenstret kat penulisan lagi bagus....
p.s: bini aku suka baca novel-novel cam gini. Aku?..(kdg2 tumpang baca)